SAĞLIKSIZ BESLENMEK DEPRESYONU TETİKLİYOR
Dünya sağlık örgütü, araştırmalar doğrultusunda tüketilen besinlerin ruh sağlığındaki etkilerini açıklıyor...

07 Haziran 2023 Çarşamba 10:31
Dünya Sağlık Örgütü’nün paylaştığı verilere göre dünya nüfusunun %3,8’i depresyonla mücadele ediyor. İşlenmiş gıdaların depresyon riskini artırdığına dikkat çeken Online PR Servisi B2Press, incelediği araştırmalar doğrultusunda tüketilen besinlerin ruh sağlığındaki etkilerini açıklıyor.
Dünya genelinde pek çok kişide rastlanan duygu durum bozukluklarından depresyon, bireylerin kendilerini mental olarak iyi hissetmediği bir ruh halini ifade ediyor. Dünya Sağlık Örgütü’nün paylaştığı verilere göre, küresel nüfusun %3,8’i depresyonla mücadele ediyor. Depresyondaki kişilerde çoğunlukla üzüntü halinin, hayattan zevk alamamanın ve karamsarlık hissinin yoğun yaşandığı gözleniyor. Konuya dair inceleme yapan Online PR Servisi B2Press ise uyku düzenindeki bozulmaların ve sağlıksız beslenmenin depresif ruh halini tetiklediğine dikkat çekiyor.
BMC Tıp Dergisi’nin depresyon hastası bir grup insanın 12 hafta boyunca uyguladığı diyetin çıktılarını paylaştığı çalışmayı inceleyen Online PR Servisi B2Press, depresyon ve beslenme alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi değerlendirdi. Buna göre tüketilen besinler bireylerin ruhsal durumunu doğrudan etkiliyor. Çünkü, rafine gıdalardan, kızartılmış yiyeceklerden ve çok şekerli besinlerden arındırılmış olan bu diyetin ardından bireylerdeki depresyon seviyesinin diyet uygulamayan bireylere kıyasla gerilediği kaydediliyor. Öte yandan katılımcıların %32’sinin iyileştiği kaydediliyor.
Sağlıklı bağırsaklar, sağlıklı ruh halinin teminatı
İncelediği araştırmalarla mutluluk hormonu olan serotoninin %90’ından fazlasının sağlıklı bir bağırsakta mevcut olduğu, kontrolsüz tüketilen sağlıksız besinlerin de bağırsaktaki iyi huylu organizmaları olumsuz etkilediği bilgisine ulaşan Online PR Servisi B2Press, bağırsak ve ruh sağlığı arasındaki ilişkiyi de değerlendirdi. B2Press’ten edinilen bilgilere göre bağırsaklardaki psikobiyotikler, zihni olumlu yönde etkileyerek ruh halini dengeliyor. Probiyotik tüketimi serotonin değerini yükseltmenin yanı sıra depresyon ve anksiyete belirtilerini de azaltıyor. 
Omega-3 yağ asitleri depresyon riskini azaltıyor
Ruh sağlığının bozulmasında vitamin eksikliğinin de kritik bir rol oynadığını aktaran Online PR Servisi B2Press, 110 depresyon hastası ve 220 sağlıklı bireyin katıldığı bir başka çalışmadan hareketle depresyon hastalarının B12 değerinin düşük olduğuna dikkat çekiyor. Uzmanların görüşlerinden yola çıkarak D vitamini eksikliği yaşayan kişilerde majör depresif bozukluğu riskini 3 kat arttığını öne sürüyor. Omega-3 yağ asitlerinin ise düzenli olarak tüketilmesi halinde depresyon olasılığının azaldığını vurguluyor.
Ağız kuruluğu basit bir susuzluk olmayabilir!Ağız kuruluğunun, özellikle sıcak havalarda ve yetersiz sıvı...14 Ağustos 2026 Cuma 16:13YAŞAM
Göğüs ağrısının nedeni reflü olabilir!Ses kısıklığı ve göğüs ağrısının nedeni reflü olabilir!14 Ağustos 2026 Cuma 16:11YAŞAM
Yaz sıcaklarında böbreklere dikkat!Özellikle uzun süre aşırı sıcağa maruz kalmak çok riskli!14 Ağustos 2026 Cuma 15:50YAŞAM
Hipnoz beynin anlamlandırma süreçlerini destekliyor!Hipnoterapinin yalnızca farklı bir bilinç durumu oluşturmakla sınırlı olmadığını...14 Ağustos 2026 Cuma 13:14YAŞAM
Tatilde kulak enfeksiyonuna dikkat!Yazın dış kulak yolu enfeksiyonları artıyor!13 Ağustos 2026 Perşembe 23:44YAŞAM
Çocuk için sevgi kadar tutarlılık da önemli!Uzmanlar, anne-baba ve çocuk arasındaki ilişkinin sağlıklı temeller...13 Ağustos 2026 Perşembe 23:39YAŞAM
Göz cerrahisinde yeni dönem!Robotik Teknoloji, Akıllı Lensler ve Kişiye Özel Lazer Tedavileri13 Ağustos 2026 Perşembe 12:55YAŞAM
Eğitime ayrılan bütçe gerçekten fark yaratıyor mu?Aileler İngilizce Eğitimi İçin Harcadığı Paranın Karşılığını Görebiliyor mu?13 Ağustos 2026 Perşembe 12:53YAŞAM
Basit önlemlerle sıcak çarpmasından kurtulunSıcak çarpmasının erken müdahale edilmediğinde hayati...13 Ağustos 2026 Perşembe 12:34YAŞAM
Tatil toplumsal baskıya dönüştü!Tatil dinlenme olmaktan çıkıp toplumsal baskıya dönüştü!12 Ağustos 2026 Çarşamba 13:00YAŞAM
Çocuklarda bağırsak enfeksiyonları arttıAşırı sıcaklar, kalabalık ortamlar, düzensiz beslenme alışkanlıkları...12 Ağustos 2026 Çarşamba 12:54YAŞAM
Güneş alerjisini yanık sanmayın!Yaz aylarında güneşle temas sonrası ortaya çıkan kızarıklık...10 Ağustos 2026 Pazartesi 14:07YAŞAM
Ekran süresi arttıkça çocuklar güçsüzleşiyor!Dijital araçların günlük hayatta giderek daha fazla yer kapladığını...10 Ağustos 2026 Pazartesi 14:02YAŞAM
Ülseratif kolitte gizli tümör riskiTıbbi literatürde yayımlanan dikkat çekici bir vakada, uzun süredir...09 Ağustos 2026 Pazar 16:42YAŞAM
Sağlıkta yeni kariyer dönemiYapay zekâ, biyoteknoloji ve dijitalleşme yalnızca sağlık hizmetlerini...09 Ağustos 2026 Pazar 16:41YAŞAM
Sebepsiz iç sıkıntısı neden olur?Uzman Klinik Psikolog Kaan Üçyıldız konu hakkında bilgiler verdi.09 Ağustos 2026 Pazar 16:39YAŞAM
Havuz kenarında hayat kurtaran kurallarDeniz, havuz ve su parkları yaz tatilinin vazgeçilmez eğlenceleri arasında...09 Ağustos 2026 Pazar 14:35YAŞAM
Kumar bağımlılığı beynin yapısını bozuyorProf. Dr. Kültegin Ögel : ''Kumar bağımlılığında beynin yapısı bozuluyor ve beyin aktivasyonu yüzde 30 düşüyor!''09 Ağustos 2026 Pazar 14:30YAŞAM
Hacamat herkese uygun değilHacamat öncesi sağlık durumu değerlendirilmeli!09 Ağustos 2026 Pazar 14:09YAŞAM
Beyin sağlığı anne karnında başlıyor!Beyin sağlığını korumak, artık yalnızca nörolojik hastalıkları tedavi etmekten ibaret görülmüyor.07 Ağustos 2026 Cuma 21:32YAŞAM
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2015 Bursa Bakış

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.